D-reizen reviews & ervaringen

  • Website

  • Categorie

    Reisorganisaties

Bestelproces

0

Service

0

Prijs

0

Bezorging

0

0

D-reizen is het bekendste reisbureau van Nederland. Ze sturen al meer dan 50 jaar reizigers naar alle uithoeken van de wereld. Het grote voordeel van D-reizen is dat je zowel online als bij één van de vele kantoren in Nederland terecht kunt. Dat geeft je de mogelijkheid direct met iemand te praten terwijl je je vakantie uitkiest, of om voor gemak te kiezen en het zelf online te doen. D-reizen is ook het grootste onafhankelijke reisbureau in ons land en via hen boek je een reis op maat. Deze D-reizen review vertelt je meer over deze aanbieder. Laat ook je eigen D-reizen beoordeling achter.

D-reizen in het kort

D-reizen werd in 1965 opgericht, door supermarkt Dirk van den Broek. Winkeliers konden sparen voor een reis met korting en dat bleek zo’n groot succes dat ze besloten een reisbureau te openen. Dit was in eerste instantie in Amsterdam, maar daarna verschenen er steeds meer kantoren in de rest van Nederland. Sinds 1965 streeft D-reizen nog steeds dezelfde principes na, namelijk dat ze goede service leveren, een groot assortiment aanbieden en scherpe prijzen hanteren. Je kunt dan ook bij hen terecht voor zonvakanties, last minute reizen, vliegtickets, stedentrips en autovakanties naar bestemmingen wereldwijd.

D-reizen ervaringen

D-reizen is dus een enorme speler in Nederland en dan verwacht je kwaliteit. De D-reizen reviews zijn dan ook erg goed, met meer dan 85% gelukkige voorgaande klanten op Trustpilot. Het boeken is gemakkelijk, de medewerkers zijn beleefd en persoonlijk, de klantenservice antwoordt snel en de reizen zijn uitstekend geregeld.

Vind je een D-reizen klacht, dan heeft deze vaak te maken met een bevestiging die niet door is gekomen en een slechte opvolging daarop. Ook gaat er soms wat mis op de plek van bestemming, maar deze klachten komen weinig voor. Een positief punt is dat D-reizen de moeite neemt om de negatieve D-reizen beoordelingen correct te beantwoorden en deze mensen toch nog verder te helpen.

Is D-reizen betrouwbaar?

D-reizen is aangesloten bij drie keurmerken:

  • ANVR
  • SGR
  • Calamiteitenfonds

Deze keurmerken zijn een duidelijk bewijs van betrouwbaarheid, omdat ze je als reiziger belangrijke garanties geven. Kosten die je op reis maakt als gevolg van een calamiteit worden vergoed, gaat je reis niet door dan krijg je je aanbetaling terug, de reizen zijn van goede kwaliteit en de informatie die daarover verstrekt wordt ook. Dit zijn allen zekerheiden die je als reiziger graag ziet, want als er ergens iets misgaat, dan zal dat correct worden opgepakt en opgevolgd. Deze zekerheden bevestigen de D-reizen ervaring van voorgaande klanten.

D-reizen klachten

Wil je tijdens je reis een klacht indienen, dan ga je naar de receptie of de reisleiding. Samen stellen jullie dan een rapport op en proberen jullie het probleem zo snel mogelijk te verhelpen. Met dit rapport kun je daarna nog naar je reisorganisatie om het verder te bespreken. Dat kan tot uiterlijk één maand nadat je bent thuisgekomen. Je regelt het via de D-reizen website of via het reisbureau zelf.

Ben je ontevreden over de service die je van D-reizen hebt ontvangen, dan meld je dat via één van de vele contactmogelijkheden die worden aangeboden. Probeer het eerst met D-reizen zelf op te lossen en lukt dat niet, dan is er een onafhankelijke geschillencommissie die het verder oppakt.

Betaalmogelijkheden

Boek je je D-reizen vakantie online, dan kun je deze betalen via iDEAL of creditcard. Doe je dat bij een van de kantoren in Nederland, dan is betalen via je pinpas ook mogelijk. Vertrek je op het moment van boeken binnen zes weken, dan betaal je het gehele bedrag direct. Vertrek je over een langere tijd, dan doe je een aanbetaling van tussen de 15% en 50% van de reissom. Je krijgt een factuur van je reisadviseur voor het betalen van het resterende bedrag.

Gebruikersvriendelijkheid website

De website van D-reizen is rustig en overzichtelijk. Een nadeel is wel dat je niet de complete tekst ziet als je hem halveert op je monitor. Alle handige informatie en links zijn binnen handbereik op de homepage, zowel als de contactinformatie en de filters voor het zoeken naar je reis. Je geeft informatie in over je gezelschap, bestemming, vertrekdatum, reisduur en vervoerstype, klikt op zoek vakanties en je ziet snel wat er voor je is. Je kunt ook op Mijn D-reizen inloggen voor meer informatie en het beheren van je boeking.

D-reizen contact, helpdesk en klantenservice

Op de website vind je antwoord op veelgestelde vragen, maar wil je toch liever met iemand spreken, dan zijn neem je op verscheidene manieren met D-reizen contact op. Je kunt online een afspraak maken in jouw dichtstbijzijnde reisbureau. Je kunt ze op maandag tot en met zaterdag ook bellen op 088 555 4999. E-mailen doe je via het contactformulier online. Als laatste kun je de sociale media van D-reizen proberen. Ze zijn te vinden op Facebook en Instagram.

Schrijf een review over D-reizen
  • Bestelproces

  • Service

  • Prijs

  • Bezorging

Zou je vaker iets bestellen bij dit bedrijf?

Totaal

0