Conrad reviews & ervaringen

  • Website

  • Categorie

    Elektronica

Bestelproces

0

Service

0

Prijs

0

Bezorging

0

0

Conrad is een Duits online sourcing platform dat al jouw behoeften dekt op het gebied van technische operationele producten. Met een groot assortiment (750.000 producten) heb je maar één webwinkel nodig. En dat is goed, want in Nederland heeft Conrad geen fysieke winkel.
Van Conrad krijg je deskundig advies over de producten online, via de telefoon of van een accountmanager. Ze verkopen hun producten zowel aan bedrijven en particulieren, en dat doen ze al bijna 100 jaar. In deze Conrad review vind je meer informatie over het bedrijf, de ervaringen van voorgaande klanten en praktische informatie. Daarna nodigen we je uit om ook je eigen Conrad beoordeling achter te laten.

Conrad in het kort

Conrad is in 1923 in Berlijn opgericht, door Max Conrad. Het is een Duitse retailer die vooral elektronische producten verkoopt in heel Europa. In 1946 verhuisde het hoofdkantoor naar Hirschau, waar het nu nog steeds gevestigd is. Momenteel is Werner Conrad de eigenaar, de vierde generatie na Max Conrad 100 jaar geleden. In Nederland is er geen fysieke Conrad winkel meer, deze werden gesloten in 1999 en vervangen door een puur online omgeving. Het kantoorpand van Conrad in Nederland staat in Oldenzaal. Voor Conrad werken momenteel meer dan 3000 medewerkers.

Conrad ervaringen

Van alle Conrad reviews, zijn meer dan tachtig procent erg tevreden. De producten zijn van goede kwaliteit, de levering is snel en alles verloopt voornamelijk gewoon op rolletjes. Daarbij leveren ze ook producten die ergens anders vrij lastig te krijgen zijn. Negatieve Conrad ervaringen, als die er zijn, gaan over producten die verkeerd of niet worden afgeleverd. Soms wordt er ook opgemerkt dat de foto van het product niet overeenkomt met wat er geleverd wordt.

Wat erg positief is, is dat een medewerker van Conrad altijd contact opneemt met degene die de Conrad ervaring gemeld heeft, eerst zijn of haar excuses aanbiedt en vervolgens de mogelijkheid geeft om er verder over te praten. Soms vertelt een reactie op een Conrad klacht je meer dan de review over het bedrijf zelf.

Is Conrad betrouwbaar?

De klanten die jou voorgingen zijn het er dus in grote getalen over eens dat Conrad haar beloftes nakomt. Deze positieve Conrad beoordelingen zijn een bewijs van betrouwbaarheid. Wil je ook feiten zien, dan kijk je naar de keurmerken. Deze worden door onafhankelijke instanties uitgedeeld, als een bedrijf aan hun eisen voldoet. Conrad.nl lijkt geen keurmerken te hebben.

Wel bieden ze zelf enkele garanties:

  • Een SSL-versleuteling
  • Veilige betaalmethoden
  • Gegevensbescherming.

Het is een winkel die al 100 jaar bestaat en waar de klanttevredenheid hoog is, dus je kunt ervan uitgaan dat Conrad betrouwbaar is. Maar je hebt alleen de voorgaande klanten en de woorden van de winkel zelf als bewijs daarvoor.

Conrad klachten

Heb jij een Conrad klacht die je direct bij hen neer wilt leggen, dan raden ze aan contact op te nemen met één van de aangeboden contactopties. Je krijgt dan binnen 5 dagen bericht terug. De opties die je dan krijgt zijn de chat op de webpagina, Facebook Messenger, telefoon (088-4285490) of het contactformulier. Wij raden aan klachten altijd schriftelijk te melden.

Betaalmogelijkheden

Conrad biedt haar online klanten verschillende betaalmogelijkheden aan. Je kunt betalen via iDEAL of creditcard en met een cadeaukaart. Achteraf betalen kan ook, maar alleen voor zakelijke bestellingen. Helaas kun je niet betalen in termijnen, per acceptgiro of aan de bezorger.

Gebruiksvriendelijkheid website

Een aantal van de positieve Conrad ervaringen gingen over de gebruiksvriendelijkheid van de website. Maar deze is eigenlijk erg onoverzichtelijk. Ze hebben een assortiment met 750.000 producten, maar filteren op categorie wordt niet op de homepage aangeboden. Je moet dus zelf een zoekterm invullen of verder navigeren tot je de categorieën wel gevonden hebt. Deze zijn dan weer onderverdeeld in een groot aantal subcategorieën. Dat geeft je de mogelijkheid zeer selectief te zoeken, wat met 750.000 producten een groot voordeel is.

Heb je een selectie gemaakt, dan is het overzicht dat je krijgt prima. Je ziet het product, de prijs en wat informatie. Wil je meer weten, dan kun je op het product klikken. Per categorie, subcategorie en sub-subcategorie vind je ook een artikel met informatie over het product waarop je zoekt. Dat helpt je bij het maken van je beslissing. De homepage is dus wat onduidelijk, maar als klant krijg je veel informatie die je inzicht geeft in wat je zoekt. Bij Conrad inloggen op Mijn Account kan ook, als je je bestelling wilt beheren.

Conrad contact, helpdesk en klantenservice

Contact opnemen met de Conrad helpdesk kan via de chat, Facebook Messenger, via een contactformulier en via de telefoon (088-4285490). De helpdesk is maandag tot en met vrijdag geopend van 08:30 tot 17:00 uur. Zakelijke klanten kunnen ook e-mailen op business@conrad.nl. Heb je vragen, dan kun je altijd eerst kijken of deze op de FAQ-pagina worden beantwoord, of je zoekt ze op via de vraag- en antwoordfunctie.

Schrijf een review over Conrad
  • Bestelproces

  • Service

  • Prijs

  • Bezorging

Zou je vaker iets bestellen bij dit bedrijf?

Totaal

0