Bol.com reviews & ervaringen

  • Website

  • Categorie

    Webshops

Bestelproces

8

Service

6

Prijs

6

Bezorging

6

6.5

75% zou dit bedrijf aanbevelen

Wie kent Bol.com nu niet? Via dit enorme platform koop je alles, van luiers tot elektronica en van boeken tot levensmiddelen. Bol.com is uitgegroeid tot een van de grootste bemiddelaars tussen verkopers en kopers in Nederland en België en een online winkel van zichzelf. De reden waarom Bol.com zo populair is, is omdat ze alles hebben, omdat de prijzen goed zijn en omdat je je producten snel in huis hebt. Lees in deze Bol.com review over dit miljoenenbedrijf, over wat voorgaande klanten erover te zeggen hebben en de handige praktische informatie. Je laat hier ook zelf een Bol.com beoordeling achter.

Bol.com in het kort

Bol.com begon in 1999 als online verkoper van boeken en cd’s in een portacabin op een parkeerterrein. In de komende jaren worden daar ook elektronica, mobiele telefoons en tweedehands artikelen aan toegevoegd. Het assortiment wordt elk jaar groter en Bol.com wordt ook een platform voor consumenten om hun producten aan te bieden. Daarmee gaat het concurreren met Marktplaats. Vandaag de dag zijn er meer dan 20 verschillende productcategorieën, honderden medewerkers en is er weinig wat je er niet kunt kopen. Bol.com is de grootste webwinkel van Nederland, gevolgd door CoolBlue.

Bol.com ervaringen

Een goede manier om te beoordelen of jij van Bol.com gebruik wilt gaan maken is door ervaringen van voorgaande klanten door te nemen. Op Trustpilot heeft Bol.com 35.000 reviews en daarvan zijn 70% positief. De positieve Bol.com beoordelingen gaan vaak over de kwaliteit van de klantenservice, de manier waarop klachten worden opgelost en over de snelheid van de service. Daarbij is het aanbod enorm en de prijzen goed, aldus de huidige gebruikers. Je bestelt je product voor 23:59 en je hebt het de volgende dag al in huis. Achteraf betalen is ook mogelijk.

Negatieve Bol.com reviews gaan over producten die niet op tijd worden afgeleverd of een klantenservice die niet meewerkt. Vaak wordt er gezegd dat het product de volgende dag zal worden bezorgd, maar blijkt dat niet zo te zijn. Er zijn mensen die dagen op hun bestelling moeten wachten, terwijl ze deze snel nodig hadden en daarom juist Bol.com gebruikten. Sommigen hebben daarna een slechte ervaring met de klantenservice, terwijl anderen aangeven dat de medewerkers wel netjes proberen te helpen, maar het ook niet kunnen oplossen.

Is Bol.com betrouwbaar?

Uit een slechte Bol.com ervaring kun je niet direct concluderen dat ze niet betrouwbaar zijn, net zoals een positieve Bol.com review niet bewijst dat ze wel betrouwbaar zijn. Je vult deze informatie aan door te zoeken naar bewijs en keurmerken zijn dan vaak een uitstekende indicatie van betrouwbaarheid en veiligheid. Bol.com heeft twee keurmerken, namelijk Thuiswinkel en Webwinkelkeur. Dit zijn de belangrijkste keurmerken voor webwinkels in Nederland. Zij testen onder andere de betrouwbaarheid van hun winkels, maar ook de veiligheid van de betalingen en verbinding, de kwaliteit van de producten en de snelheid van aflevering.

Bol.com klachten

Wil je zelf een Bol.com klacht indienen, dan is het lastig om te vinden waar je dat kunt doen. Ook een telefoonnummer of een contactformulier is niet gemakkelijk te vinden op de website. Je kunt je vraag online stellen aan de chatbot Billie, maar daar kom je niet veel verder mee. Pas als je Billie vraagt naar contactmogelijkheden, krijg je een telefoonnummer (030 310 49 99) of een link naar een contactformulier. Het is altijd beter om je Bol.com klachten schriftelijk in te leveren, dus het contactformulier is dan de beste optie.

Betaalmogelijkheden

Je kunt bij Bol.com op verschillende manieren betalen.

  • iDEAL (ook voor achteraf betalen)
  • Creditcard
  • Bol.com Cadeaubon, Boekenbon Cadeaukaart, Nationale EntertainmentCard

Je kunt op je account van Bol.com inloggen om je betaling en je bestelling te controleren en te beheren.

Gebruiksvriendelijkheid website

De website van Bol.com is erg overzichtelijk, ook al is sommige informatie zoals contactmogelijkheden erg lastig te vinden. Als je producten zoekt, dan doe je dat gemakkelijk via de zoekbalk bovenin. Je kunt zoeken op productcategorie of op een zoekterm die je zelf ingeeft. Vervolgens krijg je alle opties te zien die je hebt, inclusief de prijs en of het op voorraad is. Daarna kan je je product in je winkelwagentje doen, verder bekijken of markeren zodat je een vergelijking kunt maken. Het vinden van je producten is dus niet lastig, maar het vinden van sommige specifieke praktische informatie is dat wel.

Bol.com contact, helpdesk en klantenservice

Op de standaard Bol.com contactpagina krijg je alleen de mogelijkheid om een vraag te stellen aan te chatbot of om de FAQ-pagina’s te bekijken. Als je de chatbot vervolgens om informatie vraagt, krijg je als antwoord dat je Bol.com kunt mailen via een contactformulier, bellen op 030 310 49 99 of je kan met ze chatten op Facebook Messenger of live chat.

4 reviews

Pakketje komt niet aan!!

M'n pakketje is er na een week nog steeds niet!!!

Bol.com blijft fijn werken

Altijd snel en betrouwbaar. Één van de weinige webwinkels waar ik echt nooit problemen bij heb. Bestel er wekelijks wel wat.

Pakketje niet ontvangen

Pakket van bol voor het eerst niet ontvangen. Geen idee nu hoe nu verder?? Klantenservice heeft nog niet gereageerd dus hopelijk word het opgelost.

Altijd snel en betrouwbaar

Haha wat koop ik eigenlijk niet bij Bol! Blijft echt fijn dat je steeds meer hier kunt bestelen. Ga zo door Bol.com.

Schrijf een review over Bol.com
  • Bestelproces

  • Service

  • Prijs

  • Bezorging

Zou je vaker iets bestellen bij dit bedrijf?

Totaal

0