Wehkamp reviews & ervaringen

  • Website

  • Categorie

    Mode

Bestelproces

6

Service

6

Prijs

6

Bezorging

6

6

50% zou dit bedrijf aanbevelen

Wehkamp is een enorm online warenhuis waar je terecht kunt voor artikelen in verscheidene categorieën. Ze richten zich voornamelijk op mode, beauty, baby/kind en wonen en naar eigen zeggen winkelt 30% van de gezinnen in Nederland bij hen. Ze versturen meer dan tien miljoen pakketten per jaar en hebben meer dan twee miljoen actieve klanten. Producten worden online besteld of via een app. In deze Wehkamp review leer je meer over dit warenhuis, over wat haar klanten over haar zeggen en krijg je handige praktische informatie. Heb je zelf een Wehkamp beoordeling die je wilt delen, dan doe je dat hier.

Wehkamp in het kort

Wehkamp bestaat al zeventig jaar, want het werd in 1957 opgericht in Slagharen door Herman Wehkamp. Het was één van de eerste postorderbedrijven in Nederland, een Amerikaanse trend waar Wehkamp over had gelezen. In eerste instantie verkochten ze matrassen en ander beddengoed en het concept werd een groot succes. Bestelde je eerst voornamelijk via een gedrukte catalogus, in 1995 werd Wehkamp gedeeltelijk een online warenhuis en in 2010 waren ze dat volledig.

Nu werkt Wehkamp vanuit Zwolle in het grootste geautomatiseerde distributiecentrum voor e-commerce ter wereld. Koning Willem Alexander was bij de opening aanwezig. Vandaag de dag is het een van de grootste online warenhuizen van Nederland en zijn ze dé keuze voor een snelle bezorging, een groot assortiment en een hele goede naamsbekendheid.

Wehkamp ervaring

De meeste klanten van Wehkamp zijn zeer tevreden over de service die ze ontvangen. Klachten worden netjes en correct opgelost, de medewerkers van de klantenservice zijn goed, de bezorging en retourneren zijn gratis, de producten worden snel bezorgd en dat op tijdstippen die goed uitkomen. Er zijn klanten die al jaren bij Wehkamp winkelen en daar niet meer weg willen. De meeste Wehkamp ervaringen zijn dus erg goed.

Uiteraard worden er ook Wehkamp klachten gemeld, ook al zijn dat er aanzienlijk minder. Deze gaan veel over dat de toevoeging van Tinka en het feit dat achteraf betalen daarna niet meer mogelijk is. Ook worden er soms klachten gemeld over pakketten die niet worden afgeleverd en de klantenservice die niet behulpzaam zou zijn. Wat wel opvalt, is dat iemand van Wehkamp deze reviews bekijkt en beantwoord, zowel de positieve als de negatieve. Dat betekent dat hun klanten belangrijk voor ze zijn.

Is Wehkamp betrouwbaar?

Wehkamp beoordelingen van voorgaande klanten vertellen je veel over de betrouwbaarheid van het bedrijf en ook het feit dat ze deze lezen en beantwoorden is positief. Hoe kun je nog meer achterhalen of een bedrijf betrouwbaar is?

  • Keurmerken: Wehkamp heeft het Thuiswinkel Waarborg keurmerk en het Kieskeurig keurmerk.
  • Bekroningen: Ze zijn winnaar warenhuizen 2022 zijn en hebben de Shopping Awards gewonnen.
  • De verbinding is veilig.

Dit zijn allen kenmerken die duiden op een veilige en betrouwbare omgeving om te winkelen.

Wehkamp klachten

Heb je een Wehkamp klacht, dan gaat de officiële klachtenprocedure in en zijn er verschillende manieren om aan te geven dat je niet tevreden bent. Je kunt het online doorgeven via de contactpagina, je kunt het telefonisch doorgeven via 038-845 45 45 of je kunt Wehkamp e-mailen op klantenservice@wehkamp.nl. Je klacht wordt dan binnen veertien dagen beantwoord. Daarna krijg je nog zes weken om daartegen in beroep te gaan en dat doe je schriftelijk per brief. Lukt het dan nog niet om tot een overeenkomst te komen, dan is er altijd de Geschillencommissie van het Thuiswinkel keurmerk nog.

Betaalmogelijkheden

Bij Wehkamp krijg je verschillende betaalmogelijkheden aangeboden. Er is uiteraard iDEAL en ook betalen met creditcard is een optie. Verder kun je Apple Pay gebruiken en hebben ze dus sinds kort ook een samenwerking met Tinka. Als je daarvoor in aanmerking komt, dan kun je via Tinka achteraf betalen en krijg je veertien extra dagen om het geld over te maken. Een andere optie is om gespreid te betalen, ook met Tinka. Dit is dus niet voor iedereen beschikbaar en dit soort betalingen lopen allemaal via Tinka en niet via Wehkamp.

Gebruiksvriendelijkheid website

De website van Wehkamp is vrij gebruiksvriendelijk, al word je op de homepage wel direct gebombardeerd met producten en acties. Je vindt gemakkelijk wat je zoekt door de zoekbalk te gebruiken of door te filteren in de categorieën. Onderaan de homepage staan een aantal handige directe links. Heb je de producten gevonden, dan worden deze gepresenteerd in een handig overzicht. Je ziet ook direct wat de prijs is. Vul je winkelwagen net zo lang tot je klaar bent en je kan gaan afrekenen. Om iets te bestellen moet je wel eerst bij Wehkamp inloggen.

Wehkamp contact, helpdesk en klantenservice

Je kunt Wehkamp bellen op 038-845 45 45, je kunt met ze chatten via de website of je kunt ze een bericht sturen op Facebook of Twitter. Er is ook een zeer uitgebreide FAQ-pagina om eerst te raadplegen.

2 reviews

Pakketje is niet aangekomen graag reactie!!!

Pakketje is helemaal niet aangekomen ook al beweren jullie van wel. Graag snel een reactie of mijn geld terug!!

Altijd vertrouwd bestellen

Bestel al meer dan 10 jaar en blijft gewoon altijd goed. Ik dacht laat maar eens een review achter. Top bedrijf en vooral zo doorgaan Wehkamp!

Schrijf een review over Wehkamp
  • Bestelproces

  • Service

  • Prijs

  • Bezorging

Zou je vaker iets bestellen bij dit bedrijf?

Totaal

0