Sunweb reviews & ervaringen

  • Website

    sunweb.nl

  • Categorie

    Reisorganisaties

Bestelproces

10

Service

7

Prijs

10

Bezorging

10

9.3

100% zou dit bedrijf aanbevelen

Of je nu een zonvakantie, een cruisevakantie of een wintersportvakantie wilt boeken, volgens Sunweb hebben zij de ideale reis voor jou. Dit reisbureau biedt vakanties aan die je het hele jaar door via hun website kunt boeken. Ook voor last minute reizen kun je er terecht. In deze Sunweb review lees je alles over deze aanbieder, inclusief Sunweb beoordelingen van voorgaande klanten, Sunweb klachten en praktische informatie over deze grote internationale reisorganisator. Laat bij ons ook je eigen Sunweb beoordeling achter.

Sunweb in het kort

Sunweb Group GmbH is in 2000 opgericht en biedt al sinds dat jaar voordelige wintersportreizen en vliegvakanties aan. Dat doen ze voor klanten in Nederland, maar ook in België, Frankrijk, Zweden, Duitsland, Denemarken en Groot-Brittannië. Jaarlijks sturen ze meer dan één miljoen klanten op reis, en daarmee behoren ze tot de grootste online reisbureaus van Europa. Reizen bij Sunweb boek je alleen online. Er zijn dus geen fysieke kantoren waar je terecht kunt om je vakantie te regelen. Daardoor zijn ze in staat hun prijzen laag te houden en voordelige reizen aan te blijven bieden.

Sunweb ervaring

Ervaringen van voorgaande klanten vertellen je veel over het bedrijf in kwestie en hoe het is om je vakantie door hen te laten organiseren. De ervaringen Sunweb ervaringen zijn verdeeld. Sunweb klachten hebben veel te maken met de onbereikbaarheid van de klantenservice; over hoe lang het duurt voordat ze telefonisch iemand kunnen spreken worden en inzendingen worden beantwoord. In de goede Sunweb beoordelingen lees je over hoe netjes ze tijdens Corona communiceerden en klanten continu op de hoogte wisten te houden over de status van hun reis. Reizen die toch geannuleerd moesten worden werden gecompenseerd met een tegoedbon.

Is Sunweb betrouwbaar?

Het is niet zo dat je elke Sunweb klacht met een korreltje zout moet nemen, maar het is wel goed om je te realiseren dat mensen veel sneller slechte Sunweb reviews zullen schrijven dan een goede. De meeste zekerheid over betrouwbaarheid krijg je niet alleen van de voorgaande klanten, maar ook van het bedrijf zelf. En keurmerken zijn dan een uitstekende garantie voor jou als reiziger. Sunweb mag dan flink wat keurmerken voeren:

  • Met het SGR-keurmerk weet je dat je vooruitbetaalde reisgeld gegarandeerd is en dat meerkosten door een calamiteit tijdens de reis vergoed worden.
  • Het ANVR-keurmerk beoordeelt de reizen die worden aangeboden en garandeert de kwaliteit van de verstrekte informatie en de reis zelf.
  • Webwinkels met het Thuiswinkel Waarborg keurmerk dat door de Consumentenbond wordt ondersteund en dat online kwaliteit, veiligheid en betrouwbaarheid garandeert.
  • E-commerce Europe is een vergelijkbaar keurmerk met Thuiswinkel Waarborg, alleen is deze specifiek voor Europese online dienstverleners en winkels.

Sunweb klachten

Bij een slechte Sunweb ervaring kun je een klacht indienen rechtstreeks bij het reisbureau. Daar zijn verschillende procedures voor. Er is een online contactformulier voor iedereen die een Sunweb klacht wil indienen vóór de vakantie. Wil je tijdens de vakantie contact opnemen, dan is er de reisleiding ter plaatse om naartoe te gaan of de receptie bij je verblijf. Levert dat niet het gewenste resultaat op, dan bel je met Sunweb via +31 10 2802 102. Zit je vakantie er al op, dan heb je twee maanden de tijd om je klacht in te dienen via het contactformulier.

Als je klacht hierna niet ter tevredenheid is opgelost of je neemt geen genoegen met de oplossing, dan maak je gebruik van een geschillencommissie. Hier heb je recht op, omdat Sunweb is aangesloten bij een aantal keurmerken:

  • De Geschillencommissie Reizen is te vinden via de website van SGC.
  • De Online Dispute Resolution commissie bereik je via de e-commerce Europe website.

Betalingsmogelijkheden

Bij Sunweb betaal je online en daarom is het belangrijk dat je met een betrouwbaar bedrijf te maken hebt. Deze betrouwbaarheid is gegarandeerd door de verschillende keurmerken die het mag voeren. Vervolgens moeten ze wel de juiste betaalmethoden aanbieden en bij Sunweb zijn dat iDEAL, Mastercard, Visa en bankoverschrijving.

Gebruikersvriendelijkheid website

Bijna elke positieve Sunweb beoordeling is het erover eens dat de website erg gebruikersvriendelijk is. Dat is ook wat je zou verwachten, omdat dit de enige manier is waarop je je reis kunt boeken bij Sunweb. Je selecteert eerst of je een zon- of wintervakantie wilt boeken, vervolgens geef je aan wanneer en hoe lang je waar naartoe wilt en met hoeveel mensen. Aan de hand daarvan krijg je een handig overzicht met opties en prijzen, die je ook weer filtert zoals je dat zelf wilt. Selecteren en betalen is daarna gemakkelijk. Ook andere relevante informatie is duidelijk te vinden.

Sunweb contact, helpdesk en klantenservice

Wil je met Sunweb contact opnemen, ga dan eerst naar de uitgebreide FAQ-pagina. Wil je toch met iemand spreken, dan doe je dat via telefoon (0900 0290 lokaal en +31 10 2802 290 vanuit het buitenland), WhatsApp (06-835 27 625) sociale media (Facebook, Instagram, Twitter) of e-mail (contactformulier). Heb je al een reis geboekt, dan kun je op Mijn Sunweb inloggen en je boeking op die manier beheren.

2 reviews

Vakantie Zakynthos

Echt een top vakantie op Zakynthos gehad! Heerlijk, volgend jaar weer! Sunweb was goed en lekker goedkoop.

Faro Airport Portugal vakantie

Leuke vakantie gehad maar paar dingen ontbraken. Zoals bij Faro airport was er niemand van Sunweb aanwezig, dus was zelf maar uitzoeken. Gelukkig klopte de rest wel dus fijn verblijf in Portugal gehad.

Schrijf een review over Sunweb
  • Bestelproces

  • Service

  • Prijs

  • Bezorging

Zou je vaker iets bestellen bij dit bedrijf?

Totaal

0